Puşkin'in okuduğum ilk eseri. Güzel yorumlar üzerine alıp okumak istedim. Ama bende o güzel etkiyi yapmadı maalesef. Kısa olmasına rağmen sıkıldım, gereksiz uzatmalar fazlaydı. Kitap babasının zoruyla Belogorsky kalesine Subay olarak giden Pyotr Andreviç'in, gittiği kalenin Yüzbaşısı Mironov'un kızıyla arasındaki aşkı konu edinir. Tam her şey güzel olacak derken 18.yy Rusyasının önemli ayaklanmalarından olan Pugaveç ayaklanması baş gösterir ve kale karışır.
Tarihi gercekleri okumayı sevenler için güzel olabilir. İnce detayıyla ve tüm gerçekliğiyle anlatılmış. Keyifli okumalar diliyorum.