George Orwell'ın beğendiğim ama ana fikri üzerinde biraz düşününce karamsarlığa düştüğüm kitabıdır kendisi.Yönetimdekilerin bir süre sonra güce esir düşüp yine kendilerinden öncekilerinin yaptıklarına benzer icraatlar yapmaları ve bu süreçte halkın hep ezilen taraf olması...Yine de okunması gereken bir kitap olduğu kanaatindeyim.