9/10
·80 syf.··
2019 10. kitabı
Kitabı bitirene kadar çok saçma buldum, lakin hata etmiştim. Samsanın neden bir 'dev bir böceğe' dönüştüğünü anlamadım. Kitabı hep bu çerçevede anlamaya çalıştım. Bunu yaparak hata ettim. Kitabı bitirince anladım ki özet kısmında da yazdığı gibi; "Burda asıl sorun ailedir ya da sizi sevdiğini düşündüğünüz insanların verdiği tepkiler..." Gregor ilk başlarda aileyi geçindiyordu, o yüzden onu ilk böceğe dönüştüğünde reddetmediler. Reddetmeyerek ona vefayı borç bildiler. Hatta geri döneceğini bile düşündüler. Ta ki kendileri de çalışmaya başlayınca bu sefer çark tersine döndü ve G. Samsa onlara yük oluşturdu. Ve ölmesi gerekiyordu, öyle de oldu artık... Öyle değil mi gerçekten, hayatımız da da? Birinin bizi sevmesi çoğu kez işine geldiğinden dir, ya da başka bir şey.. Peki aynı kişi bizi yaşlılık, yatalak hastalık, bakıma muhtaç vs. bu gibi durumlarda bizi sevecek mi? İşte Kafka bu duruma 'Dönüşüm' adlı eseriyle el koymuş.
Edebiyat
Dönüşüm (The Metamorphosis)Franz Kafka · Yurt Kitap Yayın · 20101,657 okunma
··
76 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.