“Okuduğum en uzun eser olacak.” düşüncesi gözümü biraz korkuttu ve bu korkuyla kitabı kasaya götürüp satın aldım. Eve geldiğim gibi okumaya başladım. Korkunun ecele faydası yoktu sonuçta. Kitabı yaklaşık iki ayda bitirdim, uzun sürme sebebi eserin kalın olması fakat bunun yanında bitmesini istememem de var. Bana kalırsa Dostoyevski’nin doğurduğu eserlerin başında Karamazov Kardeşler geliyor. İçinde barındırdığı bir sürü çatışma var ve hepsi de mükemmel şekilde çatışmış. Benim için yeri özel bir kitap.