Tamam tasvirler güzel, tamam karakter analizleri güzel, okunuyor mu, okunuyor. Yorumlar da güzel. Ama ne anlatıyor? Ben anlamadım. Başladığım işi bitirme alışkanlığım olmazsa kesinlikle yarıda bırakırdım. Fakirlik var, çaresizlik var, hüzün var ama anlattığı şey ne? Sorun ben de de olabilir. Okuduğum kitap bana bir şeyler vermeli, en azından okuduğum kitabın bir konusu olmalı. Eminim ki kitabı okuyanlar ve onların arasından beğenen çoğunluk bana kızacaktır, sanki "edebiyat eleştirmeni" diyecek, sen ne anlarsın diyenler bile olacaktır. Zaten ben de bu çoğunluğun kurbanı olduğumdan 1000 kitaptaki yorumları okuyarak bu kitabı almıştım. Aslında HAT edebiyatının da ne olduğunu anlamak için okumuştum. Ama bana göre değilmiş bunu anladım.