Bir kitabın daha sonuna geldim. Ama kelimeler kifayetsiz şuan benim için. Böyle olmamalıydı. Böyle bir son beklemiyordum. Daha farklı olabilirdi ah Meryem :(
Kitaba başladım ama bir müddet ara vermiştim. Daha sonra kaldığım yerden tekrar başladım. Normalde yarım bıraktığım kitapları çok zor bitiririm ama bunda öyle olmadı. Okudukça okudum. Çok akıcı güzel bir anlatımı hoş dili var kitabın. Kitapda geçtiği gibi bir haraminin hayatı ama sadece onun hayatıyla sınırlı kalmıyor. Daha sonra başka kahramanlardan giriyor. Mesela Leyla, Tarık, Raşid, Azize... Ve daha birçok kişi bu romanın kahramanı. Başta Meryem'in hayatı ile başlıyor. Daha sonra Leyla nın hayatına geçiyor. İlk başta anlamamıştım ama sonradan akış çok güzel ilerledi. Ve birleştiler. Çok zorluklar çekti Meryem... Leyla da öyle...
Meryem gayrimeşru bir çocuk oyüzden annesi nana ile yaşarken bazı olaylar gerçekleşiyor ve evlendiriliyor. Çocuk yaşta ve kendinden kaç yaş büyük birisi ile..
İleriki zamanlarda savaş çıkıyor ve çok olaylar geçiyor başlarından. Çok spoiler vermek istemiyorum. Oyüzden yüzeysel bi inceleme yapmak istiyorum ama yüzeysel geçilecek bir kitap değil. Her bir sayfasına saatlerce oturup konuşulacak bir kitap benim için. Ne yazsam eksik kalacak gibi geliyor bana. Sadece şunu demek istiyorum Meryem böyle bir sonu haketmiyordu... Böyle düşünmemiştim. Belkide en etkileyen yerlerden biri. Bir diğeride Tarık'ın geri dönmesi ölmemiş olması. Leyla için en güzel hediye oldu. Raşite yaptıklarını belki Tarık hayatta olmasaydı yapamazlardı. Cesareti ondan aldılar. Ama Celilin mektubu çok üzdü keşke Meryeme bıraktığı ilk mektubu okumuş olsaydı belki herşey daha farklı olabilirdi. İkinci mektup maalesef Meryeme ulaşmadı...
Ama sonunda Leyla için hayal ettiği bazı şeyler gerçekleşti ve Meryem için yaşamaya devam edip gerçekleştirecek.
Hayatta muhakkak okunmadı gereken kitaplar listesinde olmasını düşünüyorum. Keyifli okumalar. Sağlıcakla Kitapla kalın :))