8/10
·224 syf.··
2020 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2020 04:39
Ahmet Ümit'in kısa öykü tarzına ilk defa karşılaştım. Söyle yorumlara baktığımda çoğu insanın roman bekleyip de hikaye bulmasından hoşnutsuz olduğunu gördüm. Maleesef ki yorumları da kitap sanki romanmış gibi yapmışlar. O yüzden eleştirilerin çok yanlış bir alanda olduğunu düşünüyorum. Gelelim kitap içeriğine.. Kitap 3 öyküden oluşuyor. İlk öykü 'Aşkımız Eski Bir Roman' hem kitaba ismini veriyor hem de en uzun öykü. Kurgu olarak baya ilginç bir konuya sahip. Özellikle içinde geçen diğer önemli yazar isimleriyle güzel bir başlangıç bence. İkinci öykü 'Oveklokçu Kız' sanırım çoğu insana sonunu bildiği bir film gibi gelmiştir. Buna yazarın sıradan bir hikayeyi yazması olarak bakmak yerine, tam olarak toplum içinde olan bir olayı kitabına taşıması olarak bakıyorum ben. Son öykü de merak uyandırma konusunda bence gayet başarılıydı. Tüm kitap genel olarak klasik Ahmet Ümit in akıcı diliyle yazılmıştı. Tam da olması gereken yerlerde çok güzel toplum eleştirileri de vardı. Bence bir öykü kitabı için gayet güzeldi. Tavsiye ederim.
Aşkımız Eski Bir RomanAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 202331,4bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.