Her ne kadar ön yargı ile başlamış olsam da iyi ki okumuşum dediğim bir eser oldu benim için. Özetle konusundan bahsedecek olursam çingene soykırımının olduğu zaman bir çocuğun yaşadıkları ile alakalı tarihe dayalı bir kurgu. Kitabın en çok sevdiğim kısımlarından birisi ise olayların sıralanışı. Olaylar kronolojik değil geçmiş ve şimdi olarak ayrılmış ama karışık bir vaziyette okurken kafanız karışmıyor endişelenmeyin. Kitabı okurken yeri geldi bazı yerleri güldürdü ama genellikle ağlattı. Ve bir kez daha insanların savaşın ne kadar gaddarca bir şey olduğunu hatırlattı bana. Çingene soykırımı utanarak söylüyorum ki hakkında çok ama çok az bildiğim bir olaydı. Bu kitap bu konuda bayağı bilinçlenmemi sağladı. Tavsiyem eğer bu kitaba ulaşabilirseniz mutlaka okuyun ve okutturun!