Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

528 syf.
5/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Bu eseri ikinci kez elime aldım. İlkinde 90 sayfa okuyup bırakmıştım. O zamanlar aynı düşünce yapısına sahip olduğum ve aynı cevapları verebileceğim için yarım bırakmıştım. İkinci kez elime aldığımda ise o zamanki düşüncelerimin büyük çoğunluğu değişmiş ve her türlü fikre karşı ön yargılarımı biraz daha törpülemiştim. Dolayısı ile uzun süreli ilahiyat eğitimimin üzerine farklı bir fikir olması için eseri bir kez daha elime aldım. Erdal DEMİRKIRAN uzun süredir takip ettiğim, kısmende tanıdığım bir isim. Özellikle kişisel gelişim alanındaki çalışmaları, gençlere vizyon ve özgüven aşılayan çalışmaları ile fazlaca saygıyı ve evvelde fazlaca sevgiyi hak eden bir isim. Bahse alacağımız esere gelince; eser, baştan sona bir roman havasında geleneksel islam inancına bir alternatif ve muhalefet amaçlı kaleme alınmış. Özellikle hurafeler ve irtica olarak temellendirilmiş, kral tanrı imajıyla aktarılıp, dönem teknolojisi ile değerlendirilip adeta Allah kadar hakikat kabul edilen tabulara karşı savaşan müthiş bir eser. Lakin, Erdal hoca, maalesef ki kişisel gelişim alanındaki uzmanlığının diğer alanlarda da geçerli olduğunu ya da düşünsel anlamdaki fikirlerinin her alanda dolu ve etkili olduğunu fazlaca düşünmüş ki eserdeki fikirlerini sebebi nüzulü ile alakasız örnek ayetler ile desteklemiş. Üstelik yorumunu arapça üzerinden yapmaya çalışırken bir türk gibi düşünerek algı yanlışlarına mağlup olmuş. Mesela, ayetin ayeti tefsiri meselesinde, hurufu mukattaada ki harflerin başka bir süre adını işaret ettiğini böylece işaret edilen süre ile hurufu mukattaanın geçtiği süre arasında bir bağlantı olduğunu söylüyor. Maalesef ki hoca, elindeki kuranda bulunan süre isimlerinin, Allah kelamı oladığını dolayısı ile çok sonra sürelere konduğundan habersiz. Hocanın eserde ki kurgusu gayet üst seviye iken dini konulardaki bilgisi bir o kadar alt seviye. Ve çeliştiğini bilemeyecek kadar da islam sistematiğe yabancı. Yine mesela: bir yerde كان fiilimsi’sini idi ve oldu anlamlarına geldiğini söylemiş. Bu doğru bir bilgi fakat hoca bu anlamların verilmesi için cümledeki işlevine göre anlam kazandığından habersiz. Daha bir çok gramer eksikliğinden kaynaklı çarpık yorumlarının yanında, mitoloji ile kuranı yorumlamaya karşı olmasına rağmen, azraile can verip dile getirmiş ve bir insan gibi kuranı özellikle ademin ilk insan olmaması gerektiğini kanıtlamaya çalışmış. Bazen de yer yer gözümle gördüm diyerek ironi karıştırmış. Fakat en çelişik kısmı ise hoca mecazi olarak kurandan şifreler başlığı altında ömer çalakıla pas veriyor. Ve maalesef elindeki kuranın tevatür rivayet olduğundan ve Ali KÖSE’nin ifadesi ile elindeki kuranın Türk kuranı olduğundan da habersiz. Hoca, fundamentalist usulle başladığı yorumlamalara, batını yorumlarla son vermiş. Üstelik bunu her iki usulü de eleştirerek yapmış. Müşahhas bir tanrıyı reddederken müşahhas batini varlıklar yaratmış. Üstelik literal okumanın yanına spiritüel yaklaşımlar katarak, leveli geçmek için neredeyse her tuşa basmış. Yine hoca eserinde, İslam dininin ulumundan olan siyer, hadis usulü, hadis, fıkıh usulü, fıkıh, tefsir usulü, tefsir, kelam hatta tasavvuf ve ahlak felsefesi alanlarına da el atmasına rağmen bir çoğundan habersiz olarak, maalesef isabetsiz yorumlar yapmış. Bu durum kendi ifadesiyle “Bir tarih öğretmeninin ameliyata girmesi” gibi yersiz ve hakikatsiz bir sonuç doğurmuş. Dolayısı ile istemeyerekte olsa bizleri kitaba 5 puan vermek mecburiyetinde bırakmış. Bir kısım arkadaşlar acımasızca eleştirdiğimizi düşünebilirler, bu da onların hassasiyetinden ve samimiyetinden kaynaklı bir doğallıktır. Lakin malum eseri sonuna kadar okuyup, hocanın sözünü bölmeyerek tüm nezaketimi gösterdiğimi de hatırlatmak isterim. Değerlendirmeye son verirken tekrar etmekte fayda var; Eserde hurafelere karşı taktir edilesi müthiş bir çaba var fakat bu has denge ayarlanamayıp, literal, batini, zahiri, modernist ve fundamentalist olmak üzere kozmopolit bir hal almış. Yine belirtmeliyim ki Erdal Hoca çok çok değerli bir isim fakat din alanına yabancı. Bu sebeple kendisine saygım sonsuz fakat kendi alanında kalması gerektiğini düşünüyorum. Saygı, sevgi ve muhabbetle...
Allah'a Borç Veren Adam
Allah'a Borç Veren AdamErdal Demirkıran · Kashna Kitap Ağacı · 2015318 okunma
·
1 artı 1'leme
·
140 görüntüleme
Arkebakterisi okurunun profil resmi
Faydalı bir yorum olmuş. Bende elime alıp okumaya başlamıştım fakat yaşımın küçük olduğundan bırakmıştım. Çünkü muhtemelen her okuduğumu doğru kabul edecek ve bu gibi ayrıntıları kaçırıp yanlış şeylere inanacaktım. Şimdi tekrar alıp okumak istesem de çekiniyorum. Okunmalı mı sizce , kâr-zarar dengesine bakılarak ?
Muhammet İkbâl okurunun profil resmi
İçerisinde mevzu edilen konulara dair donanımınızı bilmediğim için kesin bir şey söylemem yanlış olur. Ama modern dönemin özellikle ictimai tefsir anlayışının felsefesinin anlaşılması için yetkin bir eser. Konulara dair bilgi nakıslığı eserin etkisini yükseltebilir ama okumaktan ve düşünmekten zarar gelmez. Özellikle Erdal hoca çelişse de insanı harekete geçirir. Lakin bu eserden sonra alana dair daha yetkin kişilerin muhalif eserlerini de okumanızı tavsiye ederim. Çünkü her ne kadar donanımlı biri olsa da Erdal hoca, alan bilgisi zayıf; dolayısıyla tahlilleri de derin ve çok yönlü değil.
Aslı Han okurunun profil resmi
Kitabın ilk 70 sayfasında olmama rağmen çok fazla kafa karışıklığı yaşadım. Okusam mı bıraksam mı aşamasındayım. Bir imamhatip lisesinin kütüphanesinden aldım bu kitabı ve bilgisi yeterli olmayan bir çok öğrenci için uygun mudur emin değilim. Ama yorumunuzu çok faydalı buldum kendi adıma teşekkür ederim ayrıntılı açıklamalarınız için.
Muhammet İkbâl okurunun profil resmi
Rica ederim. Faydalı olduğuna sevindim. Dönüşünüz için de hassaten teşekkür ederim. 🙏🏻
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.