·80 syf.··Beğendi
···Okunma: 15 Ocak 2020 12:57 Seelam. Güzel bir kitabın yorumun yorumu ile geldim. Dostoyevski'yle tanışma kitabım oldu ve çok doğru bir seçim yaptığımı anladım. Normalde Yeraltından Notlar kitabıyla başlamayı düşünüyordum ama o kitaba nedense her başlamamda bir sorun yaşadım, odaklanamadım, kopuk oldu bir şeyler. O yüzden bu kitabı aldım ve tanışma kitabımız olsun dedim Dostoyevski'yle.
Konusuna gelince nedenini bilmediğim bir şekilde hiç böyle bir konu beklemiyordum açıkçası ama yine de güzeldi. Kitapta İvan İlyiç'in, emrinde çalışan bir memurun düğününe tesadüfen denk gelmesiyle ve o düğüne katılıp kendini göstermek istemesi, orada bulunan herkesin ona şaşkınlıkla, hayranlıkla karşılaşacağını düşünmesiyle devam ediyor kitap. Ama işler İvan İlyiç'in umduğu gibi gitmiyor ve gerçekten de tatsız olaylar oluyor. Okurken İvan İlyiç'in yerine ben utandım, düğün sahibi Pseldonimov' un yerine ben dertlendim açıkçası. Bu duyguları yaşayarak okumak da bana keyif verdi
İvan İlyiç deyince birkaçımızın aklına (ben de dahil) Tolstoy'un "İvan İlyiç'in Ölümü" adlı kitabı gelecektir. Tatsız Bir Olay'daki İvan İlyiç karakteriyle hiçbir alakası yoktu farklı iki olay ve farklı iki karakter anlatılıyor kitaplarda. Yeri gelmişken her iki kitabı da çok severek okuduğumu ve sizlere de gözüm kapalı tavsiye ettiğimi söyleyeyim