Felsefeye olan ilgim, beni bu kitaba ulaştırdı.
Stoa felsefesini ilk bu kitapta keşfettim.
Kitap iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm “ Mutlu yaşam üzerine”; insan doğayla ne kadar uyumluysa o kadar mutluluğu damarlarında hissedeceğinin mesajını veriyor.
İkinci bölüm ise, “ Yaşamın kısalığı üzerine”; insanın zamanın kıymetini çok geç farkettiğine ve daha anlamlı bir hayat yaşayamadığına dikkat çekiyor. Kimilerinin ise, bu farkındalıkta olup bu dünyadan göçüp giderken çok direnç göstermediğini belirtip bunun formülünü günlük hayat dikkatinde örneklem yaparak açıklamaya çalışıyor. İkinci bölüm beni daha çok etkiledi.
Seneca’ya gelince, Roma tarihinde önemli bir filozof olması yazdıklarına yansıyor. Başka eserlerini okumak isterim.