İvan İlyiç’in ölüm döşeğinde yaptığı iç hesaplaşma okura verilen alt mesajdır. Karakterin başarıları ve kısa sürede birilerine muhtaç yaşama mahkum oluşu da aslında “ne oldum değil; ne olacağım de.” sözünü anlatır nitelikte. Herkesin kendisine ara-küçük cümlelerden bile olsa büyük mesajlar çıkaracağı bir kitap. Mutlaka okunmalı.