Bir gün gezinirken rastlamıştım bu kitaba, üstünde "Gazi Mustafa Kemal Atatürk bu klasiği okumuş ve askeri okullarda okutulmasını zorunlu kılmış" yazıyordu sırf bunun için bile okunmalıydı aslında. 8. Sınıftayken bir heyecanla alıp okumuştum o zaman kitapta anlamlandıramadığım bir çok şey olmuştu, yıllar sonra okuduğumda o bir cok şey kapanmıştı artık. Bütün Türk gençliğinin okuması gereken kitap, okurken her cümlenin altını çizip sorgulamamız lazım.
Bir alıntıyla bitiriyorum.
"İnanıyorum ki, biz Bulgarlar bir ulus olarak topyekun olduysak, bunu Grigory Petrov'un kütüphanelerimizdeki eserlerine borçlu olduğumuzu iftiharla söyleyebiliriz."
-G. Baltaciev