Sahilde Kafka'ya Dair
Puan vermedi·651 syf.··
2020 3. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2020 16:31
“Sahilde Kafka” kitabı Murakami’den okuduğum 6.kitap oldu. 1Q84’ün kapağını kapattığımda “Ne okudum ben şimdi?” cümlesini bu kitabında da kurdum. Salt bilimkurgu denemez veya fantastik bir kitap denemez. Hikaye hem gerçek hayattan izler taşıyor hem de rüya,bilinç, paralel evren üçlüsünün olduğu bir dünyaya adım atmamızı sağlıyor. Murakami muhteşem bir kurguyla bambaşka şeyleri bir kitap altında toplamış. Çok çok başarılı bir kurguydu. Çoğu yerde “bi insan bunları nasıl hayal edip yazabilir” diye düşündüm. Bambaşka bir yazım tarzı var. Ve kitaplarındaki bu farklı tadı hemen hemen okuduğum tüm kitaplarında aldım. Kitap dil açısından çok akıcıydı ama kolay bir kitap değildi. Sindire sindire okumak gerekir. Murakami’nin kitaplarında en sevdiğim şeylerden biri klasik müziğe olan tutkusu. Mutlaka bir karakteri klasik müzik seven biri oluyor ve Beethowen, Schubert, Mozart gibi müzisyenlerden seçkiler sunuyor. Shakespeare, Franz Kafka, George Orwell gibi sevdiği yazarların da isimlerini bir şekilde kitabında geçirmesi de ayrıca mutluluk verici. Sürekli elinizde kağıt kalem bahsettiği bir parça veya kitap hakkında not alma isteği uyandırıyor. Neyse gelelim kitabın konusuna. Kafka Tamura babasının söylediği bir kehanet üzerine bulunduğu şehri terk ediyor. Aslında adım adım kehanetini gerçekleştirmeye doğru gidiyor. 15 yaşında olmasına rağmen beni en etkileyen yanı karakterin cesur ve kendinden emin yapısıydı. Karşılaştığı zorluklara tüm cesurluğu ile göğüs gerebiliyor. Kitaptaki karakterleri genel olarak sağlam buldum. Karakterlerin neredeyse tümünün altı doluydu. Hepsinin bir hikayesi vardı. En sevdiğim karakter Nakata adlı amcaydı. Onun o saf kalbini, saf düşüncelerini görünce gerçek dünyadan ne kadar bağımsız olduğunu görüyor insan. Kitap genel olarak çok güzeldi ama takıldığım bir nokta var. Kafamda bir sürü soru işareti ile bitmiş olması. Hikayede tamamlanması gereken eksik parçalarım var ve bu biraz canımı sıktı. Belki yazar okuyucunun tamamlamasını istemiş olabilir ama bu hayal gücünün yakınından beri geçemedim ve tıkandım kaldım. Son olarak bir şeye de değinmeden edemeyeceğim; biraz fazla mı cinsellik ile ilgili şeyler eklemiş acaba diye düşündüm. Bu kadarına gerek var mıydı diye düşündürdü beni. Yazdığı ilk kitapta yanlış hatırlamıyorsam kitaplarında cinselliği çağrıştıran yazılara yer veren yazarları eleştiriyordu. Ne oldu da sonrasında aynısını kendisi yaptı merak ettirdi doğrusu. Neyse bakalım yine de diğer kitaplarında hayal gücümü nasıl zorlayacak merakla bekliyorum. :)
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.