Hayatımda okuduğum en iyi romanlardandı. İki günde bitirdim üstelik iki gündür ağrılarım ve bir çok işim olmasına rağmen. Kitapta ari bir Alman ve Yahudi bir kadının birlikteliği yanında Kırım Türkleri ve uğradığı zulümler, adını bile kullanamamış 3 kadın ve aşkları ve bunları kendinde birleştirip onların anılarına sahip çıkan Maya anlatılıyor. Bununla birlikte kitap sizi ülkelerin sorunlarına ve geçmişe götürüyor.