Normalde cok hizli okuyan ve "zor" diye nitelendirilen yazarlara da epey asina bir okurum. Ancak teneke-trampet'i okurken zorlandigimi itiraf ediyorum. Bunda kitabin epey uzun olmasi, edebiyat dehasi gunter grass'in basvurdugu yazim teknikleri ve en onemlisi de yayinevinin berbat basimi etkili oldu. Akilcelen kitaplardan cikan baskisinda, okuma seruvenine ciddi sekilde zarar verecek turden bir suru imla ve kelime hatasi mevcut. Bu saydiklarimi gecersek, bence herkesin mutlaka ama mutlaka okumasi gereken bir kitap. Olaylarin cocuk gozunden aktarilmasi, anlatacinin okura yansittigi guvensizlik hissi, ikinci dunya savasinin bireyler uzerindeki yikici etkisi, sorumluluk alma mecburiyetimizin yuzumuze carpilmasindan dogan tedirginlik, yer yer buyulu gercekcilik yer yer algi akisiyla okurun zihnini zorlayan siradisi yazar.. anlatacak cok sey var ancak onceki incelemelerde ziyadesiyle belirtilmis. Yeterince cesursaniz , bir an once bu kitabi edinin ve sindire sindire okuyun. Pisman olmayacaksiniz.