Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 06 Şubat 2020 18:27 · Kitap yayımlandığı günden beri çok ilgi gören ve güncelliğini yitirmeyen bir kitap. Objektif bir yorum yapmak gerekirse insan kitabın ortalarına doğru Orwell'ın böylesine bir dünyayı ayrıntılı bir biçimde nasıl 1930'larda kurgulayıp da kaleme aldığına şaşırıyor. Doğrusu bu kitabı tam anlamıyla özümseyip de en doğru sözü söylemek için henüz çok genç olduğumu düşünüyorum. Sanırım hayatımın ilerleyen dönemlerinde tekrar okuyup da yeni bakış açıları kazanacağım kitaplardan biridir 1984. Can Yayınları'dan Celal Üster çevirisiyle okudum. Çevirmen, notlarında Orwell'n kitabı neden 1984 olarak adlandırdığını da açıklamış: Yazar, yakın arkadaşına mektubunda "Kitabın yazımını 1948 yılında tamamladığım için, 1948'in son iki rakamının yerlerini değiştirmeye karar verdim." demiş. Kitap hakkında fikir aldığım insanların neredeyse tümü kitabın günümüze birebir uyuştuğunu, ne tür kötülükler ararsam aynısı olduğunu belirtmişlerdi. Bu yüzden okumaya biraz önyargılıydım başta. Halbuki böylesine uç kurgular seven biri olmama rağmen. Fakat tam tersi ben birebir günümüz olduğu fikrine katılmıyorum. Bazı benzerlikler var evet, ama Orwell'in çok fazla nefret içinde hayal ettiği o detaylar yok. Okuyunca nerede olduğunuz, kaç yaşında olduğunuz yeni şeyler öğrenmenize mani olmayacak. Okuyunuz okutunuz.