8/10
·252 syf.··
Beğendi
·
2020 42. kitabı
Bir kitap insanı düşündürebilmeli ve o kitap dram kitabı ise insanı hüzünlendirmeli aytmatovunda kalemine sağlık hem duygulandırıyor hem düşündürüyor insan gülsarının hikayesine tabikide tabanayın hikayesine üzülmez mi önce tabanay bir parti üyesi ve tek ülküsü yaptığı işi sağlam temiz ve dürüst bir şekilde yapmak eee kaç kişi kaldı ki böyle temiz ve dürüst iş yapan insan ancak bir parti üyesi olarak kendini savunmadı o herkesin karşısına çıktığı anda keşke gerçekleri insanların yüzüne haykırsaydı ama o sustu ve de küstü ama insanları birleştirdi işini sağlam yaptı sözünde durdu kendine haksızlık yapıldığı anda keşke susmasaydın bee gardaşş neyse gelelim bizim parti üyelerimize yani vekillerimize hangi biri verilen işi tanabay gibi sağlam yapıyor daha doğrusu iş yapan varmı yada biz insanlar verilen sözleri tutuyormuyuz yoksa vaat te mi kalıyor ama tanabay işini yaptı tek suçu konuşmayıp küsmek oldu inşallah biz haksızlığa karşı susmayız tabanayın çobanlık hayatını okuyunca aklıma doğudaki çobanlar geldi acaba ne şartlarda çalışıyor kaç hayvan yada insan telef oluyor o zor şartlarda neyse Allah karda kışta çalışana yardım etsin tok acın halinden anlıyormu peki verilen nimete şükreden kaç kişiyiz kitapta anlatılan konulardan biride komünizm vayy beee bütün dünyayı etkilemiş karl marx abii aslında bizim türkiyede komünizm sosyalizm gibi kavramlar hep yanlış anlatılıyor yada yanlış bir algı var komünizmin bu kadar kötülenmesindeki neden ise bence stalin mao gibi insanlar çünkü kendi insanlarını türkleri müslümanları hep katletmişler ama maduro castro che gibi insanlar ise hep emperyalizm ile savaşmışlar bence komünizmin kötülenme nedeni che castro gibi devrimciler değil sadece ve sadece stalin mao ve çinin yaptığı zulumler ve katliamlar diye düşünüyorum karl marx bir sözünde dünyanın en büyük devrimcisinin HZ MUHAMMED olduğunu söylemiştir demekki peygamberimize saygı duyuyor bide şu var peygamberimizin en büyük yardımcısı abdulmuttalib ve ebu talibdi ve ebu talib ile abdulmuttalib ateist yada dinsizdi ama peygamberimizin yanında oldular ve efendimiz en büyük yardımı onlardan gördü demekki neymiş Lgbt ateist alevi kürt ayrımı yapmadan tüm insanlara saygılı olmalıyız çünkü dinimiz sevgi ve saygı dini ne diyor yunus yaradılanı severim yaradandan ötürü kısaca soylu at gulsarıyı sevmek lazım çünkü onlarda yaratılmış ve canları var en ufak hareketi hissediyorlar ve biz insanlardan belkide daha insanlar gelelim tanabay abinin 2. yanlışına keşke partiden kovulunca partiye dönmek için çok uğraşmasaydın bee iki gözüm belki sen arkadaşlarınla bir olmak istedin ana onlar seni istemedi sana sahip çıkmadılar kısaca partinin canı cehenneme sen varolasın tanabay abii keşke ülküne tek başına devam etseydin sende azim ve emek vardı be iki gözüm gülsarı ile sen dünyalara bedeldiniz ve iyiki vardın gülsarı elveda gül sarı elveda soylu at
Elveda GülsarıCengiz Aytmatov · Elips Kitap · 201521,2bin okunma
·
47 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.