·142 syf.····Okunma: 14 Şubat 2020 22:49 Savaş ve Barış kitabında yaşadığım şeyi Hacı Murat kitabında da yaşayınca üzüldüm.
Böyle büyük yazarlara soru sorma hakkımız olsaydı keşke, işte o zaman : " Neden kahramanların önce öldüğünü söyleyip, daha sonra nasıl öldüğünü açıklıyorsunuz ? " diye sorardım kesinlikle.
Kendimce bulduğum tek açıklama: " Tolstoy'un insana olan yüce sevgisi, insana verdiği değerden dolayı ölümü yakıştırmaması. Ölüm haberini 10 cümle ile açıklayıp; ölümü, insana yakıştırmaması, nasıl öldüğünü ise sayfalarca yazıp; ölen insanın gerçekten artık olmayacağına kendini inandırmaya çalışması hikâyelerinin bu şekilde anlatmasının en büyük kanıtı olarak görüyorum. "