Fahrenheit 451
Bir devir düşünelim. İtfaiyeciler yangın söndürmek yerine yangın çıkarıyorlar dahası kitapları yakıyorlar. Çünkü insanlar kitap okursa daha çok bilgi sahibi olacaklar, hayata bakış açıları değişecek, yöneticilerin kararlarını sorgulayacaklar... Öyle bir devir ki artık kitapların ne anlattığı hatırlanmıyor bile. Evinde kitabı olanın evi yakılıyor. Evler artık yangına dayanıklı olarak inşa ediliyor. Ben kitabın konusunu ilk duyduğumda çok heyecanlandım. Çünkü neresinden yazarsan yaz okuyucuyu etkileyebilir. Fakat çevirmeden kaynaklı konunun içine derinden giremedim. Tam duyguyu yakalıycam derken kenarın döndüm. Beni tatmin etmedi. Çok üzücü böyle bir esere yazık olmuş.