5/10
·295 syf.··
2020 16. kitabı
"Uzun sevdalara sabrı yok insanların." Öncelikle yazarın kalemi ile ilk defa tanıştığımı söylemeliyim. Daha öncesinde yazarın herhangi bir kitabını okumamıştım. Yazar ile tanışmam Pembe ve Yusuf kitabı ile oldu. Kitap genel olarak töre, çocuk gelin konusuna değiniyordu. Töre, şiddet, gelin, çocuk yaşta evlendirilmek ve de Doğu'dan Batı'ya uzanan bir yaşamı anlatıyordu. Babası tarafından sevilmeyen, kız çocuğu olduğundan ve kötü bir zamanda doğduğundan dolayı adının Keder konulduğu bir karakterimiz var kitapta. Keder üç kız kardeşin en küçükleridir. Babası, Keder'i kız olduğundan dolayı sevmez ve çocuğu olarak görmez. Zamanı geldiğinde ise biri ile evlendirir. Küçücük yaşta gelin olur Keder. Keder'in yaşamı ve çektiği zorluklarını anlatıyordu kitap çoğunlukla. Nereden nereye geldiğini, neler çektiğini okuduk kitap boyunca. Kitabın yarısından fazlası Keder'in hikayesiydi aslında. Pembe ve Yusuf ise çok çok sonradan dahil oldular kitaba. Pembe ve Yusuf, Keder'in üçüncü ve dördüncü çocuklarıdır. Birbirini çok seven iki kardeş. Kitapta her ne kadar (ismi Pembe ve Yusuf olmasına rağmen) çok değinmemiş olsada yazar ikisinin çok güzel hikayeleri vardı. Kitaba genel olarak baktığımda akıcı bir dili ve yerinde betimlemeleri olduğunu düşünüyorum. Karakterleri kafamda kolaylıkla canlandırdım ve olayları hemen kavradım. Bu açıdan kolaylıkla okunan bir kitap oldu. Ancak sevdiğim kısımlarının yanında sevmediğim şeylerde vardı kitaba dair. Bunların en başında gelen şey ise kitabın isminin bile Pembe ve Yusuf olmasına karşı kitabın sonlarına doğru bu iki karakteri görebiliyoruz. Belki Pembe ve Yusuf'a daha çok yer verseydi yazar kitap daha iyi ve yerinde olabilirdi. Bunun dışında bazı kısımları hemen geçilmiş bazı kısımlar (özellikle son bölüm) gereksiz bir şekilde uzatılmıştı. Kitabın bitişi ise öylesine geçiştirilmiş gibiydi. Karakterler ne olduğunu tam olarak açıklamamış yazar ve bu insanı merakta bırakıyordu. Farkındalık açısından güzel ancak bazı kısımlarını saçma bulduğum bir kitaptı. Ortalama bulduğumu söyleyebilirim.
Pembe ve YusufCanan Tan · Doğan Kitap · 20147,8bin okunma
·
66 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.