Bir romandan daha fazlası; ayna tutulmuş bir toplum gibi.
Kitap bitti... Ama yaşanılanlar hâlâ devam ediyor; hem kitaptaki hem hayattaki.
Hâlâ yaşanılan acılarla gösteri yapılıyor, hâlâ insanlar susturuluyor. Gizli kapaklı işler dönüyor, insanlar çaresiz ve kimsenin bir şeylere karşı koymaya gücü yetmiyor. Bizim hâlâ tutunacak bir dalımız yok. Kim güçlüyse o diğerini bastırır kim olduğun önemi yok. Ve toplumsa hâlâ yobaz.
Onur der ya " Gönlüm adalet ister lakin kırık terazi"