'Bir erkeğe veya bir kadına, altında kendini kandırış yatan bir şey için nasıl hayranlık duyulabilir?' s:101
'Kendimizi, kusursuz bulduğumuz güçlü bir insanla özdeşleştirdiğimizde hiç kimse bizi bulamaz. Çünkü yok oluruz!' s:102
Gruen, fikrimce bu kitapta insan kendiliği hakkında esaslı bir arkeolojik kazı yapmış, yetmemiş hepsini ayrı ayrı izlerini sürmüş; aileden kültüre, kültürden evrensele doğru.
Kitapta her insan için bişeyler var. Ağzına kadar tıka basa dolu.
Neden? Nasıl? Sebebi? gibi sorulara geniş perspektiften bakmış. Bu zihni seviyorum.