Her ne kadar filmleriyle ünlenmiş olup bu şekilde kendini ön plana çıkarmış olsa da kitap boyutu çok başka. Filmini izleyip de hayranlıkla bahseden kişi oldukça fazla. Hatta üzerine film tanımayanlar dahi var. Ama bir de kitabı okumaları gerekir ki bambaşka bir dünyaya daha somut giriş yapabilsinler. Yazarın hayal dünyası,yazma becerisiyle bütünleşince zaten bizi direkt olarak kitabın içine çekebiliyor. O kadar bütünleşmiş ki eflere ait bir dil çıkarıp,bir de haritalandırarak başka bir boyuta taşımış.
Yazarın dilinin sade ve anlaşılabilir olduğu kanısındayım.
Tabi ki bir de orijinal dilinde okumak gerekir ki bu benim için okucaklar listesinde yer alıyor şu an. Bir de tavsiye ekleceyek olursam,bu kitaptan sonra 'Hobbit ve Felsefe' okumanızdır.