gençlik yıllarını, kumar tutkusunu ve aşk hayatını çok basit şekilde kaleme aldığı bir romandır. basit olmasının bir kaç nedeni olabilir fakat bence en önemli nedeni yayıneviyle anlaşmasından dolayıdır. anlaşma gereği romanı 25 günde yazması gerekiyor. eğer yetiştiremezse bir daha yazacak olduğu romanlardan hak talep edemeyecek olmasındandır ki romanın yetişmeme düşüncesinden olacak ki kendisine yardım eden genç kadınla evlenmiştir.
dostoyevski'nin hiç bir eserinde ahlak öğretisi bulunmadığını, insanlara akıl vermek yerine salt kötüyü gösterir. insanın seçim hakkını yine insana bırakmıştır. bu eserde de bu olay çok net görülür.