Puan vermedi·352 syf.··
2020 2. kitabı
Hikayenin geçtiği dünya var olması imkansız derecede distopik bir evren fakat, bence kitabın anlatmak istediği bu evrenin gelecekte olabileceğine dair bir olasılık değil, uç bir yaşam konu alınarak şimdi sorunları belirginleştirerek göze sokmaktadır. Kitap bizim için pek de yabancı olmayan bir konuyu ele alıyor, v for vendetta daki gibi bir fikrin, düşüncenin hayatının sonsuz olduğunu ve onu savunanların yok edilmesi ile yok edilemiyeceğini anlatıyor ama bu kitapta buna ek olarak bu düşünceye zarar verecek tüm karşıt düşüncelerden ve eylemlerden nasıl korunduğunuda anlatılıyor. Kitapta bahsedilen proleter kesim her zaman var ve toplumun büyük bir kısmını oluşturuyor, bu kesimin toplumsal olaylarla bir ilgisi yok, toplumsal olayların farkında fakat bunu değiştirecek kuvvette ve güçte olduklarından habersiz ve isteksizler, hayatları boyunca kendi perspektiflerinde bir dünya görüşüne ve hedeflere sahiptirler ve bunun uğruna çalışıp, yaşayıp, ölürler. Parti yani yönetim kısmı da iki kısımdan oluşuyor iç ve dış olarak. iç parti yönetim kısmını, dış parti ise onların ayak işlerini yapan ve bu fikri benimsemek zorunda olan kesim. Parti bir kişi etrafında değil bir düşünce etrafında birleştiği için sonsuza kadar iktidar kalabileceğini fark etmiş, nazi ve komünist rejimin de sonsuza kadar iktidarda kalmamasını sebeplerinden birini de buna bağlıyor bu iki rejimde bir düşünce etrafında değil de bir kişi etrafında örgütlendiği için güçlerini kaybettiğini düşünüyor, etrafında birleştikleri fikir ise iktidar olmak güç veya yönetim için değil sadece ikitidarda olabilmek, bu fikri yok edebilecek her türlü tutum, davranış, düşünce ve fikir kontrol ve denetim altında, insanlara bu fikri somutlaştırmak içi big brother adında bir önder yaratmışlar, ve tüm bu ideolojiyi bunun üzerine kurmuşlar. Partinin yöneticileri ise babadan oğula değilde, sınav ile partiye girip kendi başarıları ile yükseldiğinden her zaman yönetimdeki kişilerin başarılı kişiler olması da garanti altına alınmış oluyor. Kitabı okurken bir çok defa fikir ayrılığına düşsemde ve bazı durumlarda mantık hataları olduğunu düşünsem de kitap bunların dışında kendini güzel ifade ettiğini düşünüyorum, anlatmaya çalıştığı bir fikir etrafında, her ne kadar bu fikir çoğu kişi için kötü olsa bile, sonsuza kadar birleşme ve bu doğrultuda hareket etme felsefesini güzel aktardığını düşünüyorum. ayrıca 1984 yılında çekilmiş bir filmide mevcuttur.
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,2bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.