·152 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Mart 2020 15:25 George Orwell'ı 1984 kitabı ile tanıdım ( iyi ki tanımışım). Hayvan Çiftliği'ni önceden almıştım fakat bir türlü başlayamamıştım. Dün akşam saatlerinde başlayarak bu sabah bitirdim. Oldukça akıcı ve bir solukta okunabilen bir kitap. Orwell, romanında Sovyet devriminden sonraki yönetime ve Stalin'in diktatör rejimine eleştirilerde bulunuyor. Fakat okuyan her insanın günümüzden kesitler bulacağına eminim. Kitap masalsı anlatımla yazılmış, olağanüstü durumlara yer verilmiş ama oldukça çarpıcı siyasi bir hiciv örneği niteliğinde. Kitapta; dönemin ezilen halkından tutun, siyasi gücün zehiriyle hırslanıp kutsal olarak görülen değerleri bile kendi leyhine çeviren politikacılara, medya propagandasına ve daha birsürü gerçeğe rastlıyorsunuz. Fikrimce okunması gereken kitaplar arasında.