Kitabı 800.sayfada bırakıp tekrar baştan okumuş biri olarak söyleyebilirim ki, gerçekten güzel. Okumaya devam etmenizi öneririm, okudukça her bir karakterin nasıl farklı ve kendine has özellikleri olduğunu göreceksiniz.
Hatta Zweig, Üç Büyük Usta kitabında karakterlerden biri olan Dmitri Karamazov için -tek o karakter için değil tabii ki- "...sosyal ben'lerini, içsel varlıklarının tırtıl hallerini yok ederler, kelebekler gibi ölü biçimlerinden sıyrılıp çıkmak için, yerde sürüneni kanatlandırmak, toprağa bağlı ağırlığı havaya kaldırıp yüceltmek için..." der.