Jose Saramago'nun okuduğum ilk romanı. Şu an yaşadığımız Corona virüsü kapsamında okununca insanı daha derin düşüncelere itiyor. Herkesin zamanla beyazlık (karanlık değil) içinde bir körlüğe bürünmesi sonucunda; insanlığın vahşiliğe hayvansal duygulara kapılmasını içeren, yaşamak için ne gerekirse insanın yapabileceğinin işlendiği bir kitap olmuş.
Kötünün daha da kötüleşeceği anormaliğin normal görünebileceği kör bir yaşam. Karmaşık ve bastırılmış duyguların körlüğün karanlığında sessizce ortaya çıkması. Dayanılmaz acı öfke ve düşmanlıklarla dolu bir mücadele. Allah kimseye yaşatmasın