Bir Ada Hikayesi dörtlüsünün ikinci kitabı olan Karıncanın Su İçtiği, beklemenin ve sabrın romanıdır. Savaştan dönmeyen yakınlarını bekleyen kadınların, yurduna dönmeyi bekleyen sürgünlerin, denizi bekleyen balıkçıların, aşkı bekleyen yüreklerin sonsuz bir sabırla hayata duydukları inanç, adanın doğasına, insanlarına duyulan sevgiyle aydınlanır. Farklı ırk ve kültürlere sahip olan insanların, ortak bir payda olan acı da buluşup bir araya gelerek, birbirlerine destek olmalarını ve koşulsuz sevgi ile birbirlerine bağlılıklarını anlatır roman. Ve umut romanın başından sonuna kadar mısra mısra kokar ve hayat verir adaya. İnsan düşleri öldüğü gün ölür demiş Yaşar Kemal.