Yıllar geçse bile defalarca okuyacağım ve bittiğine üzüldüğüm kitap ....
Kitapların içeriklerinden söz etmek yerine bıraktığı etki üzerinde konuşmayı daha çok seviyorum. Çünkü kitapların herkes üzerinde ayrı çıkarımlar ve etkiler bıraktığını düşünüyorum.
Bir acı en az bu kadar güzel anlatılabilirdi bu kadar yoğun hissettirilebilirdi hem psikoloji olarak hem gerçek acıyı vücudunuzda hissedecek kadar güzel ! Bu kitabı incelemek istiyordum ama ne yazacağımı ne yazmam gerektiğini ilk defa bilmiyorum. Bu kitabı okuduktan sonra Peyami Safa hayranlığım ikiye katlandı...
Hastanenin kokusunu , dizindeki yarayı , sevgiliye duyulan özlemi , hariciye koğuşunun soğuk duvarlarını , bir bacağın kesilme korkusunu öyle yoğun hissedeceksiniz ki buna siz bile inanamayacaksınız. Onunla düşünüp , onunla üzülecek ve belki de büyük korkulara kapılacaksınız. Mutlaka okunması gereken kısa bir incelemeyle ya da binlerce sayfayla anlatılamayacak bir eser , ilklerden biri hatta bir başyapıt !!!