MASUMİYET MÜZESİ, Orhan Pamuk
Puan vermedi·516 syf.··
Beğendi
·
2020 90. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Mart 2020 00:00
Orhan Pamuk’un okuduğum ilk kitabı. İyi bir tanışma olduğunu düşünüyorum. Kitapta temel olarak Kemal’in Füsun’a olan aşkı ve bunun yanında o dönemin (geniş olarak 1970-1990) yapısı, ilişkileri anlatılıyor. Kitap beni şaşırtan bir şekilde etkileyici bir cinsellik sahnesi ile başlıyor. Bunu beklemiyordum açıkçası. Kemal daha Füsun’la tanışmadan (aslında küçükken tanışıyorlar, uzaktan akrabalar ama uzun zamandır birbirlerini görmemişler) önce Sibel’le sözlü. Kemal ile Sibel Nişantaşı’nda ‘sosyete’ dünyasından ailelere mensuplar ve zenginler. Bir gün Kemal ile Füsun tesadüfen bir butik giyim mağazasında karşılaşıyorlar. Füsun orada çalışıyor. Ve Kemal orada Füsun’a aşık oluyor. Bu aşk Kemal’in dünyasını yavaş yavaş da olsa bütünüyle değiştiriyor. Kitap da işte bu değişimi ayrıntılarıyla anlatıyor. Kitabı okurken birçok duyguyu bana yaşattığını söyleyebilirim. Bazen üzüldüğüm bazen eğlendiğim bazen de kızdığım, şaşırdığım zamanlar oldu. Ama kitabın genelinin bende oluşturduğu hakim duygu üzüntü. İster istemez bazen sempati yapıyor ve kendimizi kahramanlar yerine koyuyoruz. Onların yaşadığını yaşıyoruz. Kemal’in durumuna genel olarak çok üzülürken hayatını ortaya koyarak aynı zamanda onun cesur biri olduğunu düşündüm hep. Böyle bir şeyi ben yapabilir miydim? Çok çok büyük ihtimalle hayır! Aynı zamanda ona hep kızdım da. Fakat bütün duygular bir yana bu kitabı hep üzüntü ile hatırlayacağım sanırım. Ama ne söylersem söyleyeyim bu cümle dahil Kemal için duyduğum üzüntüyü burada ifade edemiyorum. Kitabı okurken bitene kadar aklımda hep şu soru vardı: Neden bu şekilde davranıyor? Belki kitabı okuyan biri bu soruya basitçe ‘aşk’ cevabını verebilir. Bilmiyorum. Belki de aşkın gücünü anlamakta güçlük çekiyorumdur. Yine de beni korkutan bir şey olduğunu söylemeliyim. Kitabın kurgusunu da beğendim. Orhan Pamuk kendini kendi yarattığı kurgunun içerisine yerleştirmiş. Ayrıca yazarın olayları, durumları ince detaylara varana kadar anlatması, okuyucuyu kitabın dünyasına götürmesi, insan ruhunun derinliklerine inmesi, orada olanları anlatması hatta insanın kendine bile itiraf edemeyeceği bazı karanlık noktaları samimiyetle dile getirmesi benim için takdire şayandı. Lezzetli, keyifliydi. Böyle bir şeyi bize okuttuğu, yaşattığı için yazara yürekten teşekkürler. Başka kitaplarını da tez vakitte okumak dileğiyle.
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,6bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.