10/10
·520 syf.··
2020 19. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2020 10:48
"Üç Yüzük göğün altında yaşayan Elf Kralları'na Yedisi taştan saraylarında Cüce Hükümdarlar'a, Dokuz Yüzük Ölümlü İnsanlar'a, ölecekler ne yazık Bir Yüzük gölgeler içindeki Mordor Diyarı'nda, Kara tahtında oturan Karanlıklar Efendisi'ne Hepsine hükmedecek Bir Yüzük, hepsini o bulacak Hepsini bir araya getirip karanlıkta birbirine bağlayacak Gölgeler içindeki Mordor Diyarı'nda” Bu yıl yapmak istediğim şeylerden biri bu koca seriyi ek kitaplarıyla beraber bitirmekti.Yolculuğuma Hobbit'le başladım,sanki koca bir kapının yanında,yamacında dolaşıyormuş gibi hissettiğim yolculuk bu kitapla kapının aralanması şeklinde devam etti.Küçük bir Hobbit'in yaşadığı oyukta,yüzük taşıyıcısının yeni ve belirsizliklerle dolu tehlikeli yolculuğu başladı ve bu yolculukta Hobbit,büyüdü,fedakarlıklar yaptı,savaştı ve yüzleşti,kimlere güveneceğini öğrendi ve kimlere güvenmeyeceğini. Yüzük Kardeşliği'ni spoiler taşımayacak ve özet bir şekilde ancak böyle tanımlayabilirdim sanırım.Ama kitap ve seri bundan çok daha fazlası.Sevgili Tolkien koca bir dünya oluşturmuş,birden fazla medeniyet,ırk,kocaman şehirler,minicik ve huzurlu köyler,asırlar sonra gün yüzüne çıkarılmış efsaneler,eski aşklar,destansı şarkılar...Ve tüm bu dünyanın ardında efsanevi yüzükler,ardından gelen hepsini bağlayacak tek bir yüzük.Sauron'un bizzat kendisinin dövdüğü ve kalbinden ve ruhundan kattığı,diğer yüzüklere hükmetmesini istediği bu tek yüzük.Yüzük'ün geçirdiği uzun maceradan sonra Bilbo'ya ve ondan Frodo'ya miras kalması üzerine yaklaşan kötülükten korunmak için Hüküm Dağı'nda yok edilmesi kararı alınıyor ve dokuz kişilik dev bir yolculuk başlıyor.Dört hobbit,bir cüce,bir elf,iki insan ve bir büyücüden oluşan bir grubun macerası bu şekilde başlıyor ve biz kitabın büyük çoğunluğunda yolculuk sürecini okuyoruz diyebilirim. "Dünya değişiyor bunu suda hissediyorum, toprakta hissediyorum. Kokusunu alıyorum. Eskilerden pek bir şey kalmadı, zira hatırlayanlardan yaşayan yok artık." Yüzüklerin Efendisi benim için uzun yıllar sadece bir film serisiydi.Okumak için bir adım atacağımı hiç düşünmemiştim ama işte buradayız ve ben ikinci kitabı okumak için sabırsızlanıyorum.Film serisindeki o büyüleyiciliğin yanında kitaplar nasıl olacak acaba diye düşünüyor olabilirsiniz.Ama ben hepsi ve daha fazlası diyorum.Kitaplarda bir sınırınız yok ve Tolkien'ın sizi kitaba bağlayan anlatım tarzıyla ilk sayfalarda belki zorlansanız bile ilerleyen bölümlerde kitabın içine dahil olabileceğinizi düşünüyorum.Ki bu da bence fantastik kitapların genel yapısından kaynaklanıyor.Şu ana kadar okuduğum fantastik kitaplar içinde ilk bölümden hikaye yapısına alıştığım nadirdir.Dile kolay,koskoca ve ayrıntıyla oluşturulmuş bir dünyadan ve pek çok isimden söz ediyoruz.Mitolojik canlılar,kronolojik sıralı bir düzen,oluşturulan dünyada kullanılan diller derken gerçekten ne kadar sağlam bir eser okuduğunuzun ve aslında bu eserin tüm bu dünyanın sadece bir kısmını oluşturduğunun farkına varıyorsunuz.Bu yüzden başta zorlansanız bile kesinlikle okumaya devam etmelisiniz. Kitap bir giriş niteliği taşıdığı için daha çok kurgunun okuyucu üzerinde anlaşılması ve alışılması üzerine gidilmiş,uzun bir giriş kısmı var,neredeyse yarısına kadar yolculuğun henüz başlamadığını görüyoruz ki bu beklenilen bir şey.Ancak o süreçte de pek çok karakter tanıyor ve ana karakterlerimize bağlılığı arttıracak bilgiler öğreniyor,mekan tasvirlerinde kaybolup sık sık kitabın giriş kısmındaki haritaları kontrol ediyor buluyoruz kendimizi. Yolculuk başlıyor başlamasına ama öyle bir yerde bitiyor ki,neden ikinci kitabı da almadım ki diye soruyorsunuz kendinize.Şimdi neden sabırsızlıkla ikinci kitabı beklediğimi daha iyi anlıyorsunuzdur.Tüm o macera şak diye kesilmiş ve ben de sanki sayfayı çevirince yeni bölümle karşılaşacağımı hissettim.Ama hayır kitap bitmişti.Her kitaptan sonra detaylı bir karşılaştırma yapabilmek için de filmlerini izlemenizi öneririm.Ama şimdiden kitapla film arasında bariz farklılıklar olduğu aşikar.Yine de ikisinin de kendi kulvarlarında efsaneler olduğunu inkar edemeyiz.Bu yüzden bu farklılıkları da daha iyi anlamak ve yorumlayabilmek adına kitap ve film serisinin birlikte takibi güzel olacaktır diyor ve kütüphanenizde bu seriye bir yer açmanızı öneriyorum.
Yüzüklerin Efendisi - Yüzük KardeşliğiJ. R. R. Tolkien · Metis Yayıncılık · 202417,1bin okunma
·
42 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.