7/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2019 60. kitabı
Herkese Merhaba; Elimde sürünen ama asla kaybetmedigim o kitap Demir Ağaç. Kitapla birbirimize alışmamız biraz zor oldu. İlk 100 sayfada aklımda hep soru işaretleri vardı. Zaman zaman sıkıldım. Neyse ki yarım bırakan bir okur değilimdir. Zorla devam ettim ve sonunda bir bölümüne tutundum. İsminden fantastik bir kitap olduğunu düşünmüştüm ve gerçekten de içerikte hayal gücünü zorlayan bölümler bulunmakta. İsterdim ki bu bölümler rüya veya psikolojik kurgu değilde baştan sona fantastik bir roman olsun. Yazarımız bu konuda gerçekten çok başarılı. Nefessiz okuduğum bölümler oldu. Yazarımızın paylaştığı alıntıları zevkle takip ediyordum ve derin anlamlı cümleleri çok dikkatimi çekiyordu. Aynı felsefik düşünceleri içeren cümleler kurguyada serpiştirilmiş. Aşk, hayat ve insana özgü çeşitli çıkarımlar etkileyici. Romanı ve kurguyu bırakıp deneme tarzında yazılan bu bölümleri de ayrıca sevdim. Anlatım basit, cümleler açık ama fazla mesleki terim var. Denizcilik ile ilgili bir çok kelime öğrenmek zorunda kalıyorsunuz. Benim sevdiğim bir durum bu, bilmediğim her terimi araştırdım baktım. Tabi kitabın okunma süresini uzattı ve zaman zamanda kurgudan uzaklaştırdı. Kurgunun özünde bir Teğmenin dramatik hayat öyküsü var. Fakat olayların akışı, zaman döngüsü, yaşananların ifade ediliş tarzı her bölümde değişik. Dikkatle okuyup bağlantıları kurmak gerekir. Yazar, bazı düğümler oluşturup "bu nereden çıktı şimdi" diye okurun kafasını karıştırıp sonraki bölümlerde çözerek rahatlatıyor. Zaman zaman yazarın okur ile karşılıklı konuşma (deneme) tarzında ifadeler kurgunun içinde yer almış. Bu durum beni biraz irite etti. Karakterin de okur ile konuştuğu bölümler vardı çünkü. Bu durum tamamen şahsi fikir olmakla beraber kurguda çoğul anlatım tarzlarını tercih etmememle ilgili. Kurgunun önemli bir kısmı denizde geçen bir serüven. Bu kitabı okurken "Aquaman" filmini de izleyerek görsel canlandırmalar oluştu kafamda ve fantastik kurgu kısmı eşsiz bir filme dönüştü. Yazarın Düşüş kitabını da oldukça merak ediyorum ilk fırsatta okumaya kararlıyım. Sonuç olarak, yazardan ve kitaptan öğrendiğim çok şey oldu. Eğer bir okur bir şeyler kazanmış ise yazılanlar başarılıdır. #evdekal
Edebiyat
Demir AğaçTurgut Ülgezer · A7 Kitap Yayınları · 201719 okunma
·
58 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.