Nasıl başlasam bilemiyorum. Efsane polisiye yazar Jean Christophe Grange ile lisede yıllar öncesinde tanışmıştım. Kızıl Nehirler’i okumuştum ilk olarak ve bayılarak okumuştum.. Kızıl Nehirler şuan bile kuşkusuz polisiye türünde en sevdiğim kitaptır.
Son Av’a gelecek olur isek; çokta olumsuz eleştiri yapmak istemiyorum ama üzülerek söylüyorum ki Grange’ın en yavan kitabıydı bana göre. Kitap çok yavaş ilerledi.( kitabın diğer yarısı ilk yarıya nazaran daha akıcıydı) Betimlemeleri çok fazlaydı. Merak uyandıran nokta atışları, okuyucuyu heyacanlandıran ipucları neredeyse çok azdı. Bana kalırsa konu güzeldi ama sade işlenmişti. Beni sevindiren nokta ise; yıllar sonra Niemans karakterini tekrar görmek oldu. Diğer Grange kitaplarına oranla ortalamanın altında kalmış bir kitap olduğu kanısındayım. Yine de Grange ne yazarsa yazsın okurum. Siz de Grange ne yazarsa yazsın okurum diyen; Grange müptelası bir okur iseniz okuyun.Her ne kadar Diğer Grange kitaplarına oranla ortalamanın altında kalmış olsa bile çoğu polisiye kitaptan çok daha iyi. Demem o ki ; üstadın ölüsü bile okunmaya değer! Keyifli Okumalar.