Stefan Zweig'ın kısa ama etkileyici bir romanı. Bir kadının yıllar geçse de unutamadığı 24 saatlik bir anısını kendini anlayabileceğini düşündüğü bir gence anlatması. Kumarın insanın içindeki şeytani duygularla nasıl beslenip onu tanınmaz hale getirdiğini işleyen yazar aynı zamanda aşkın; yerinin zamanının yaşının adaletinin bazen karşılığının da olmadığını anlatmış. Çok yalın sade bir anlatım...