10/10
·208 syf.··
2020 20. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 30 Mart 2020 23:32
"Tembel insan, hak edilmiş bir dinlenmenin zevkini bilemez. Çünkü Pascal'ın dediği gibi ısınmak üşürseniz, dinlenmek yorulursanız güzeldir." Cemil Meriç'in kitabın kapağındaki "Disiplin içinde çalışmayı bu kitaptan öğrendim." işte bu cümlesi zihnimin içine işledi,hala Ali Fuad Başgil'in Gençlerle Başbaşa kitabında bu güzide kitap için sarf ettiği işte şu cümleleri duyumsuyorum "Ah bu kitap on sekiz-yirmi yaşlarımda iken lime geçmeliydi" ve işte bu azimle kitabı elime aldığım gibi kendimi Jules Payrot'la birebir konuşma içerisindeymişim gibi hissettim.Öyle bir tesir ediş,öyle bir motive ediş ve ayağa kaldırış kitabı.İtiraf ediyorum dostlarım bu kitap beni ayağa kaldırdı.İrademi kıran zincirlerden kurtulmam adına bir adım atmamı sağladı.Biliyorum mükemmel değilim ama artık uzun molalar eşliğinde telefonumla ilgilenmiyor,verimli ders çalışma adına özveride bulunuyor,boş vakitlerimi daha iyi doldurabilmeye başlıyorum. Kitap temel anlamda irade eğitimine ve irademizi kıran unsurlara değinirken bu uğurda değiştirilmesi gereken pek çok düşünceden bahsediyor.Gerekli eğitim ve özveriyle düşüncelerin ve dolayısıyla karakterlerin değişebileceği,karakter eğitiminin ardında kişinin kendini iradesini kurabilmesi,kendi üzerinde hakimiyet kurabilmesi,gelip geçici heveslerin kurbanı olmadan ona yarar sağlama adına kendini tanıması ve vaktini boş geçirmeden tabiri caizse yataktan kalktığı gibi kalması konusunda anahtar noktalara değinerek irade eğitimini veriyor ve kişinin bu irade eğitimiyle özgürleşeceğini ve zincirlerini kıracağını savunuyor. Sevgili Payot irade eğitiminde iç ve dış önlemlerimizi almadan önce nitelikli bir düşünce sürecinden geçmemizi,ancak onu eyleme dökemiyorsak bunun hiç bir anlamı olmadığını söylüyor.Yani ikisi ayrılmaz bir bütün.Bu tefekkür edebilme sürecinin;birleşik bir eylem için zihnin dağılmış güçlerini bir araya topladığını,coşku verdiğini ve güdülediğini ancak tüm bu durumların eylem sürecinden yoksun kalırsa etkisiz olacağını söylüyor.Aynı zamanda bu eylemsel çabalarımızın en küçüğünün bile irade sürecimizde etkin olacağının ve kararlılıkla yolumuza devam etmemizin,kendimizi bu anlamda yermememiz ve küçümsemememizin gerekliliğini de vurguluyor sayfalarca. Bize irademizi güçlendirmek için çıkacağımız bu yolda alıkoyacak bazı düşmanlar olduğunu hatırlatıyor.Nefse düşkünlük,yanlış arkadaş seçimleri,tembellik.Tüm bunların kişiyi büyük bir hüsrana,boşluğa ve sonu bitmez yorgunluklara sürükleyeceği,hatta tembelliğin kişiyi kendinden tiksindirme gibi son derece tehlikeli ve istenmeyen bir duruma getireceğini ve aslında tüm bu durumlardan tamamen kurtulma değil de sınırda tutmadaki rolümüzün ne denli büyük olduğu üzerinde duruyor. Bunların ardından getirdiği eğitime yönelik eleştiriler de üzerinden ne kadar zaman geçse de hala doğru ve bu nedenledir ki bu kitap benim için tam bir pratik kitabı oldu.Çünkü kitap sorunları belirleyip kenara çekilmiyor.Bizzat yaşamdan örneklerle ne yapılması gerektiği kimi zaman adım adım anlatılıyor,kimi zaman bahsedilen meselenin aslında o kadar kolay olmadığı ya da gözde büyütüldüğü gibi meselelere değinmesiyle ve yazarın özellikle genç hitaplı bir anlatım tarzı olmasıyla çokça faydasını gördüğüm ve ilerde de göreceğimi düşündüğüm bir kitap oldu.Bizzat yazar genç kesimin iyi bir analizini yapmış ve kendi yaşamından çıkardığı derslerle bu tabloyu oluşturmuş gibi. Hal böyle olunca kitap öyle bir seferde oku ve kitaplığa kaldır tarzda bir eser değil;incelenmesi,altı çizilmesi,post itlerle donatılması,farklı perspektifleri görmek için incelemelerden faydalanılması ve her bir bölümde kişiyi hayatı üzerinde bir düşünüşe çıkarması gereken bir kitap oluveriyor benim için. Bazı konularda kalıp yargılarımı değiştiren,bana pek çok argüman ve bakış açısı öğreten,zaman kıyaslaması yaptıran bu güzide eseri okumanızı,ona kitaplıklarınızda bir yer açmanızı öneriyorum.
İrade TerbiyesiJules Payot · Flipper Yayıncılık · 202038,5bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.