Gece 04.44 bitirmekten haz aldığım bir kitap.
Romanın başkahramanı Gregor Samsa, bir sabah kendini dev bir böceğe dönüşmüş olarak bulur.
Kitabı okurken Gregor Samsa ile bütünleşiyor, hatta bu 'böceğe' sempati bile duymaya başlıyorsunuz.
Kafka eserlerinde birey ile dünya arasındaki ilişkiyi koz olarak kullanmıştır, bu eserlede okuyucuyu rahatsız etmek ister.
Bireyler kendini tanımaktan ziyade çevre mutluluğu için tükenişlerini ele almıştır bir bakıma.
Kafka'nın babası ile yaşadığı sorunlar, Kafka'nın yazıları üzerinde önemli bir etki etmiştir kuşkusuz.Naçizane görüşüm Dönüşümde Kafka babasının gözünden kendini anlatmıştır. Şayet kitaptaki karakter ile Kafka'nın hayatındaki gerçek karakterler örtüşmektedir.
Son olarak kitaptan bir alıntı "herkes beraberinde taşıdığı bir parmaklığın ardında yaşıyor"