10/10
·68 syf.··
2020 45. kitabı
Stefan Zweig Bey'in yazmış olduğu kitaplardan ''Santranç'' ı ilk okumuştum ve anlamayıp bırakmıştım. Ondan sonra da yazara hiç şans vermemiştim. Ama bence yaşımın küçüklüğünden dolayı o yıl okuduğum kitabı sevmemiştim diye düşünüyorum. Ama yazara şans verdim ve iyi ki verdim. Kitap tek kelimeyle muazzammmmmm.. :)) Karantina günlerinden öncelerden bir gün ben okuldayken şansa matematik hocamız derse gelmemişti. Ben dedim kesin kıyamet kopçak :)) Daha sonra Asu friendsim bana bu kitaptan biraz bahsetmişti ve o anda çok merak etmiştim. Bookstagram hesaplarında falan da görüyordum. Kendi kendime dedim ki Roj herkes okumuş bu kitabı sende okumalısın ve okudum bugün başladım ve bitti. Çerez gibi yedim valla :)) Tanınmış bir roman yazarı olan Bay R doğum gününde bir mektup alır. Bu uzun mektubun üzerinde gönderenin adı sanı manı hiçbir şey yok. Bay R bir geziden dönüp evine geldiğinde o günün doğum günü olduğunu fark etmiştir. Uşağı ona bir tepsi ile biriken mektupları bırakır. Bay R. ise mektupları incelerken bir mektup çok dikkatini çekmiştir. Mektup şu cümle ile başlar “Sana, beni asla tanımamış olan sana… Bu mektup sana ulaştığında ben hayatta olmayacağım “ Mektup oğlunun ölümü ile çok sarsılan bir anne tarafından yollanmıştır. Mektubu yollayan kadın bu mektubu anılarını anlatmak, yazara olan aşkını itiraf etmek ve ölmeden evvel hissettiklerini yazara ulaştırmak için yazmıştır. Kadın, Bay R.’yi ilk tanıdığı günden başlayarak ölümüne kadar olan aşkını anlatmıştır. Kısaca on üç yaşında iken yazara âşık olduğunu da belirtmiştir. Fakat yazarın bunu asla fark etmediğinin de farkındadır. Bazı geceler kolunda bir kadınla eve geldiğini gördüğünde üzülmüş, yazarın kendisini fark etmesini istemiş ama yazar hiçbir zaman bu bunu fark etmemiştir. Çok yazdım ya . Kitap beni çok etkiledi off ağlıycam yazarken bile duygulandım :((
1000Kitap
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
··
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.