·420 syf.····Okunma: 03 Nisan 2020 21:31 Öncelikle bu kitap okurken size "çok sıkıldım bir an önce bitse de rahatlasam" dedirten bir kitap değil, bu iyi bir şey. Fakat öte yandan kitabı okurken beni en başından beri rahatsız eden bir his oldu. Bu his sanırım toplumun kıymetli, ortak ve kültürel değerlerinin ele alınış tarzı. Açık konuşmak gerekirse Rumi ve Şems-i Tebrizi hakkında hiçbir şey bilmeyen biri olsam, asla böyle bir kitapla ilk bilgileri edineyim istemem. Kültürümüze ait olan böyle değerli şeylerin bu kadar modern bir dille ele alınmasına ve modernleştirilmesine pek sıcak bakmıyorum. Bunun da asla geri kafalılık gibi bir durum olduğunu düşünmüyorum. Kitapla ilgili çok konuşabilirim ama şimdilik söylemek istediğim: Kitabı merak eden okusun ama çok çok daha farklı ve güzel yazılabilirmiş benzer konularla. Dikkat çekmek için ele alınan insani konular ve duygular, ismi geçen önemli isimleri basitleştirmiş izlenimi verdi bana.