“İnsanlık öldü mü?” dedim.
“Yok,” dedi, “ölmedi, ölmedi ama, bir şeyler oldu, başka bir yerlerde sıkıştı kaldı herhalde?”
Kitapta, İstanbul'da çocukların kuşları eskiden yakalayarak cami, kilise ve sinagogların kapısında, insanların çok olduğu meydan ve parklarda satmaları fakat insanların artık bu şekilde kuşları almamaları anlatılır.
Her geçen gün doğal yaşamı isteyerek ya da istemeyerek yok ettiğimiz bir dönemde yaşıyoruz. "Kuşların özgürlüklerinin insanların vicdanına kaldığı dönemde mi yitirdik insanlığımızı?" sorusuna en iyi cevap bu kitap bence. Mutlaka okuma listelerine eklenmeli.