Puan vermedi·170 syf.··Beğendi
· Yahudi asıllı biri olan yazar ikinci dünya savaşında Hitler’in zulümlerine maruz kalmış biri. Yani Polonya’da bulunan Auschwitz toplama kampı başta olmak üzere çeşitli kamplarda kalmış ve oralardan sağ kurtulmuş birisi. Kitabın ilk bölümünde burada yaşadıkları izlenimleri anlatıyor yazar. Kendisi bir nörolog ve psikiyatrist. İkinci ve üçüncü bölümlerde ise benimsemiş olduğu anlama dayalı “logoterapi”nin genel ilkelerini anlatmaya çalışmış. Tabi ki çok kısa, özet denebilecek şekilde. Yazar genel olarak insanın hayatta anlam bulma ihtiyacından bahseder. Ve insanın genel olarak üç farklı yoldan yaşamın anlamını keşfedebileceğini söyler. Bunlar; 1)Bir eser yaratarak ya da bir iş yaparak, 2) Bir şey yaşayarak ya da bir insanla etkileşerek, 3) Kaçınılmaz acıya yönelik bir tavır geliştirerek. Fakat bunun yanında anlamın her an değişebileceğini ve kişiye özel olacağını söyler. Yani birisi size sorar yaşamın anlamı nedir? Bu sorunun bir doğru cevabı yoktur. Genel bir cevap aramak da anlamsızdır. Bu, bir satranç şampiyonuna sorulan şu soruya benzer: “Satrançtaki en iyi hamle nedir?”. Nasıl ki bu soru anlamsız bir soruysa genel bir yaşam anlamı bulmaya çalışmak da anlamsızdır. Herkesin kendine ait yaşama yüklediği anlamlar vardır. Ve genel olarak insan, yaşamını; özel olarak terapist de terapisini bu anlayış üzerinden devam ettirir. Yazar toplama kampındaki anılarını aktarırken buradan edindiği deneyimleri terapi yöntemi ile harmanlar. Ve belki de büyük oranda toplama kampında yaşadıklarıyla oluşturduğu terapi yöntemi ile birçok insana yardım ederek kendisine buradan bir anlam çıkartmış olabilir.
Toplama kampında yaşananları birazcık hissederek okuduğumuzda okumak dayanılması zor bir eylem haline geliyor gerçekten. İnsanın insana yaptıklarıyla kötü yönlerimizin ne kadar ileriye gidebileceğine şahit oluyorsunuz. Ve tabi bu kötülükler karşısında insanların verdikleri tepkiler. Gerçekten çok acı verici. Yazarın bize burada, kendisinin yaptığı gibi bu deneyimler ve bu deneyimlerden damıtılmış, formülize edilmiş bilgiler ile dersler çıkarma, hayatımıza bir şeyler katma şansı verdiğini düşünüyorum. Kendi adıma bana kattığı birçok şeyin yanında zor zamanlarda beni daha ümitvar kıldığını, kılacağını hissediyorum. Ümitvar olmak, yani yaşam için hepimizin ihtiyacı olan şey.