“Yeryüzünde insanoğlu için kendi yasası dışında bir yasa olmadığını ve hiç bir şeyin birine bağlı olmak kadar insanı hayata bağlamadığını hissetti. Dudaklarının yakınında karısının mutlu soluğunu duyuyordu, bazen ikisinin bedeni de birbirlerini hissemenin mutluluğuyla titriyordu. Fakat susuyorlardı. İkisinin de yüreği sözlerin karışıklığından, insanların yasalarından kurtulmuş sonsur özgürlüğün içinde uçuyordu. “
İnsanın içinde bulunduğu durumda ki duygu karmaşalarını apaçık şekilde anlatan Zweıg romanlarından sadece biri.