·400 syf.····Okunma: 11 Nisan 2020 22:21 Kitabı beğenip beğenmeme , bu kitaptan ne beklediğinizle birebir bağlantılı, her şeyden önce bunu söylemekte fayda var.Yazımı itibariyle anlaşılması kolay ve olay örgüsü akıcı bir kitap olmuş. (Spoiler içerir) Lakin tarihsel bilgileri iki tarihçiden (Polybios ve Livy) referans alarak aktaran yazar, açıkça kaynaklarından Livy’nin yazdıklarına çok güvenmediğini okuyucuya hissettiriyor(bazen de bunu açıkça dile getiriyor). Neden güvenilmemesi gerektiği konusunda da ara ara not düşmeyi ihmal etmiyor yazar; fakat bu durum bir süre sonra “hangisi kime göre doğru?” sorusunu da akıllara getirmiyor değil.Dönem hakkında tarihsel verilerin eksikliğinden midir bilinmez fakat; olayların aktarılışında kullanılan bilgilerin doğrulu Polybios söylediği için doğrudura geliyor bir süre sonra. Kitabın çoğu bölümünde anlatılan kişiler kitaba bir anda girip çıkmakta ,anlatılan bu kişiler hakkında yeterli yazılı kaynak olmadığından dolayı çok detaylandırılamadığını düşünüyorum.Okuyucu olarak daha derinlikli kişi tasvirleri bekledim okumam boyunca.
Ama hem Hannibal’ın yaşadığı tarihi biraz olsun analiz edebilmek, hem de coğrafya bilginizi sınamak istiyorsanız okumanızı önerebilirim.