·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 08 Nisan 2020 00:25 George Orwell'in Hayvan Çiftliği'nden sonra okuduğum ikinci kitabı ve ikinci kez de beni büyüledi. Kitabın yazımını 1948'te tamamlayıp son anda iki rakamı değiştirip 1984 adını vermiş. Kitabı yazdığı sıralar çok hasta haldeymiş . Kitap için anlattığım toplumun bir gün mutlaka gerçek olacağına inandığımı söylemesem de , ona benzer bir toplumun gerçek olabileceğine inandığımı söyleyebilirim demiştir. Genel olarak her şeyin yasaklı olduğu bir toplumu konu ediniyor. Düşüncenin, konuşmanın, bireyselliğin, evlenmenin... Parti 'ye aykırı bir harekette bulunmamaları için her yerde tele ekran yoluyla gözlenen, dinlenen ( düşünceleri bile ) insanların olduğu bir totalijer toplumu anlatıyor. Partiye bağlı olmayanların buhar olup yok edildiği bir Okyanusya ülkesi. İnsanlar düşünemesin diye yeni bir dili bile var. İnsanların eskiyi unutmasını , sapkın düşüncelere dalıp da düşünce ufkunu açmasını önlemek amaçlı. Bence güncelliğini hiç yitirmeyecek distopik bir kitap. Kesinlikle okunmalıı....