·152 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Mart 2020 04:07 Albert Camus kalemini çok seviyorum. Epey ağdalı, ağır bir dili var, okurken yoruyor biraz ama psikolojik tasvirleri, yazdıklarının bütününe bakınca muazzamlığı okurken yorulduğunuza değiyor. Bu bir öykü kitabı yazarın Nobel Edebiyat Ödülünü almasına kısa bir süre kala tamamladığı 6 öyküden oluşan bir kitap. Öykülerin konuları tamamen birbirinden bağımsız, yazar konulara göre psikolojik açıdan ele almış öyküleri.. Örneğin Resim Yapan Ressam isimli öyküde başarılı bir ressamın çöküşünü, onun psikolojisini anlatmış. Bu öyküyü ojurkrn Wirginia Wolf'un Kendine Ait Bir oda kitabını anımsattı bana. Konuk isimli öykğde bir öğretmenin çaresizliği vardı mesela.. Kitabın genelinde Zweig havası hissettim ara ara. Psikolojik tahlilerde birbirinden başarılı 2 adam. Zweig severlerin Camus seveceğinden şüphem yok..Yazar öykülerin de kısaca Sürgğn ve Krallığın insanın kendi elinde olduğunu anlatmaya çalışmış
İlk defa Camus okuyacaksınız kesinlikle bu kitapla başlamayım ama biraz ağır kaçabilir. İlk defa Zweig okuyacaklara Tersi ve Yüzü isimli kitabı önerebilirim. Yazarlar tanışmak için ideal bir eser bence..