Büyük dert ettigimiz şu dünya, Adem'in ceza olarak geldiği yer degilmiydi! acaba suâl olundu mu; bir can mi istersin yoksa canan mı? Dermiydi müebbetimi bir 'can' ile çekeyim, yoksa dedimi ki canan olsun günah tohumlarım da sürünsün. Neden geldik bu dünyaya kalbimizde ki fesatla?
Kabil degilmiydi kötülüğün mimarı, dünyanın var olma sebebi neydi?
Bir gün bulursak eğer gerçek iyiliğin dostluğunu o zaman yeneriz Tanrıları ve alenen davetidir bu şölenin.
.
Sevgi güzel olan mıydı?
iyi olan herseyi sevmek mi güzel olan,
güzellik bir tasvir mı bizi tatmin eden!
sevgiye giden yol olamaz katiyen.
Sevgi, sevgili olana duyulan his mi?
ya da sevgiyi onda görmek mi bir bütün gibi!
.
Evet Sokrates de sevmiştir güzel dostları, gönül bağlarını. Sanırım bir çok kişi bu diyalogda demiştir; lan sende mi Platon!!! sen de mi o tiplerdensin? Ahmakligin lüzumu yok! demek ki sen hiç dost aramamışsın, budur senin âciz sözlerin kör olmuş gözelerin, göremezsin iyi olan sevgiyi, bir olan gönülleri!
.
Tanrıya giden yoldur bilginin iyiliği, sevginin dirliği.
.
birde şu gelir akla;
.
Bizi saklar dağlar
Taştan bu ovalar
Dağılan yağmurlar hey
Al yazmam serde
Gönlüm başka elde
Sevmek dostluktur dilde
Sevgi neydi? sevgi emekti
Uçuşan yaprak, boş bir salıncak
Senden başka, yok hiç kimsem
Düşerim dara, içim yara.