10/10
·632 syf.··
Beğendi
·
2020 8. kitabı
Oblomovluk nedir? Hayatı boyunca hiçbir şey yapmayarak sadece bir kanepede uyumak, dört duvarı kendine mezar edip içine kendini diri diri gömmek midir? Yoksa oblomovluk, dışarıda süregelen bir hastalık gibi insanları etkisine almış, onları adeta köle gibi çalıştıran, her birine belirli görevler(ödevler) dayatılarak bu kalıpların dışına çıkmasına izin verilmeyen, insanların ezildiği, hor görüldüğü bir dünya düzenine karşı duruş mudur? Bir insan için mutluluğun tanımı nasıl yapılır? Hangisi daha mutludur? Olga mı, Ştolts mu, Agagya Matveyevna mı, yoksa İlya İlyiç Oblomov mu? Bu soruya kesin bir cevap vermek doğru olmaz sanırım. Çünkü hepsi kendi mutluluklarını kendileri yarattılar. Hayatlarının bir bölümü için bile olsa dünyadaki en mutlu insanın kendileri olduğunu iddia ettiler. Öyle ki bu konuda Olga'nın " Mutlu değilim, doğru. Mutluluğumun çok fazla oluşu mutluluk duymama engel oluyor. " sözü bize mutluluk konusunda hissettiklerine ışık tutuyor. İlya İlyiç' in yaşam tarzı ya da tercih ettiği hayat benim için beklentimden daha fazla farkındalık oluşturdu. Çevremize baktığımızda bu hayatlardan ne kadar çok örnek bulabileceğimizi fark ettim. Daha da acısı, hepimizin içinde biraz da olsa Oblomovluk olduğunu gördüm. Önemli olan ise içimizdeki Oblomov'u sevmek mi yoksa onu öldürmek mi doğru olacaktır? Sanırım ben kendi cevabını buldum.
Oblomovİvan Gonçarov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,9bin okunma
·
2 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ne güzel bir inceleme olmuş elinize yüreğinize sağlık. Okuma niyetinde olduğum bu kitabı çok güzel yorumlamissiniz🙏:)