Aslında devletlerin hepimizin ''insan'' olduğu bu dünyada bizleri nasılda din ve ırk kalıplarına yerleştirip ayırdıklarını; mavi alayın dramını, struma faciasının trajedisini,öğrendiğim; aşkı,acıyı,umudu,azmi iliklerime kadar hissettiğim; okuduğum her satırda inanılmaz haz aldığım bir kitaptı. Alman profesör Max ve onun güzel öğrencisi yahudi Nadia'nın imkansız aşkını okurken ağlamamak içten bile değil...