Kitap 17 yaşında bir gencin, Berger'in, tıp fakültesinde okumak için Viyana'ya gelmesiyle başlıyor. Ana kahraman Berger, kendini değersiz, güçsüz hisseden bir genç. Tanıştığı Schramek ise Berger’in tam aksine güçlü, iri yapılı, kaslı, özgüvenli vir adam. Berger, Schramek gibi olmak isteyip olamadığı için de bu adama karşı hayranlık ve saygı duyuyor. Ardından yaşadıklarından dolayı kendini daha da kötü hisseden Berger okulu bırakır ve ümitsizliğe kapılır. Tam o anda bir umut belirir ve onu hayata bağlar. O umut “Kızıl” hastalığına yakalanmış bir kız çocuğudur. Sonu hüsranla biten bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.